+48.774419369
 +48.502103428

W dniach 2-13.08.2018 odbył się drugi w tym roku obóz letni Opolskiego Klubu Karate Kyokushin. Był to pierwszy nasz zagraniczny obóz, który spędziliśmy na przepięknej Riwierze Makarskiej w Chorwacji.

Nasz obóz miał charakter sportowo-wypoczynkowy. Większość dni rozpoczynała się porannym rozruchem, na którym uczestnicy mogli sprawdzić swoje możliwości biegowe na wspaniałych trasach ciągnących się linią brzegową do miejscowości Krvawica. Dla wytrawnych biegaczy zarezerwowaliśmy liczne górki i wziesienia. Na jednych z nich wbiegliśmy na górę z trzema krzyżami, z której rozciągał się niesamowity widok panoramy Makarskiej.

Po porannych aktywnościach czekało nas pyszne śniadanko w formie stołu szwedzkiego, które spożywaliśmy na świeżym powietrzu. Tuż po posiłku mieliśmy sjestę lecz krótką, gdyż zaraz pakowaliśmy sprzęt sportowy do busa i pędziliśmy do ośrodka sportu. Na miejscu uczestniczyliśmy w treningach siłowych na wspaniale wyposażonej siłowni by później pięknie prezentować się na plaży. Oczywiście na obozie nie mogło zabraknąć treningów karate, które prowadzone były z podziałem na dwie grupy – dzieci i dorosłych. Do dyspozycji ćwiczących mieliśmy pięknie wyposażoną salę w matę, ring bokserski i worki treningowe. Jednak obóz był nie tylko obozem sportowym, ale też wypoczynkowym. Więc tuż po lunchu udawaliśmy się na plażę zaczerpnąć kąpieli morskich i słonecznych. Wysokie temperatury skłaniały nas do odwiedzania pobliskich barów i restauracji, gdzie mogliśmy skosztować pysznej kawki i miejscowych przysmaków.

Gdy zbliżał się wieczór wszyscy zacierali ręce z myślą o kolacji. Codziennie do wyboru była potrawa mięsna oraz pyszna regionalna rybka przyrządzana przez chorwackie gospodynie. Wieczór był czasem, kiedy korzystaliśmy z miejskich atrakcji. Największą popularnością cieszyły się lokalne lodziarnie, a w szczególności lody o smaku mango J Dodatkowo wieczorne chwile umilały nam liczne koncerty i kulinarne festiwale na Makarskiej starówce.

Podczas pobytu mieliśmy okazję skorzystać z kilku fantastycznych lokalnych atrakcji. Jedną z nich był canyoning tzw. spływ rwącą rzeką. Ta czysta rzeka o przezroczystej wodzie jest po prostu bajeczna: skały osiągające nawet 180 m wysokości,  wodospady, podziemne tunele i jeziora, 50-metrowy wodospad Gubavica i szum rzeki. Udział w tej wyprawie dostarczył nam nieopisanych wrażeń, które trzeba przeżyć na własnej skórze.
Kolejną atrakcją był całodniowy rejs statkiem podczas, którego mieliśmy okazję zwiedzić dwie Chorwackie wyspy: Hvar i Brać. Niesamowita architektura, piękne widoki i niezastąpiona Chorwacka atmosfera. Na statku przyrządzono nam pyszny lunch w postaci grillowanej makreli.

Obóz w Makarskiej dostarczył nam wspaniałych wrażeń, dlatego planujemy wrócić tam za rok.